După câteva luni de activități interactive și descoperiri spectaculoase, proiectul educațional „Micul Explorator”, derulat la Școala Gimnazială „I.A. Bassarabescu” din Ploiești, a ajuns la final, lăsând în urmă o experiență valoroasă pentru elevi, profesori și părinți deopotrivă.
Destinat în special elevilor din clasa pregătitoare și clasa a II-a, proiectul a avut ca obiectiv principal stimularea interesului pentru științele exacte prin metode inovative și activități practice. Prin experimente simple, jocuri educative și ateliere tematice, copiii au avut șansa să învețe despre fenomene naturale, proprietățile apei, luminii sau magneților, într-un mod prietenos și captivant.
„Pentru mine, știința a devenit o joacă! Acum știu ce se întâmplă când amestec culorile sau când pun o lumânare sub un pahar”, a spus Aaron, unul dintre micii exploratori entuziasmați.Proiectul a fost realizat cu sprijinul Fondului Științescu Prahova, iar pe parcursul său au fost implicate cadre didactice, voluntari și părinți. De asemenea, au fost achiziționate materiale și truse educaționale care vor rămâne în școală și vor fi utilizate în continuare, inclusiv în alte clase.
„Elevii au devenit mai curioși, mai implicați, iar profesorii au descoperit noi moduri de a preda științele. A fost o experiență care ne-a unit și ne-a inspirat să ducem mai departe acest model de învățare prin descoperire”, a declarat coordonatorul proiectului prof înv. primar Ioniță Alina.
Chiar dacă activitățile oficiale s-au încheiat, echipa își propune să continue inițiativa sub forma unui club STEM permanent, care să includă și alți elevi din ciclul primar. De asemenea, materialele dezvoltate vor fi integrate în orele de curs, pentru a asigura continuitatea și sustenabilitatea proiectului.
„Micul Explorator” a demonstrat că educația științifică poate fi atractivă și eficientă chiar de la cele mai fragede vârste, atunci când este construită cu pasiune, creativitate și colaborare , ne-a declarat coordonatoarea activităților STEM, Gurău Carmen.





Add comment