Cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” Ploiești au profitat din plin de oportunitățile oferite de acreditarea pentru mobilități Erasmus+ în domeniul „Educație școlară”, nr. 2022-1-RO01-KA120-SCH-000107050. În vara anului 2024, acestea au trăit experiențe inedite, fiind implicate în două noi mobilități, pe teme de interes major: învățarea inversată cu ajutorul instrumentelor digitale și metode de combatere ale părăsirii timpurii a școlii.
În cadrul primei mobilități desfășurată în Spania, la Barcelona, în perioada 22 – 26 iulie 2024, a fost implicat un grup de trei cadre didactice ale școlii. Obiectivul acesteia s-a concentrat pe îmbunătățirea competențelor pedagogice și abilităților digitale ale participanților, prin punerea în aplicare a unor metode de predare inovative. Cursul, FLIPPED CLASSROOM WITH DIGITAL TOOLS TRAINING FOR TEACHERS, s-a axat pe implementarea de experiențe de învățare personalizate și eficiente pentru elevi, prin abordarea inovativă a principiilor, strategiilor și tehnologiilor asociate cu învățarea inversată. Această abordare este mai atractivă și totodată interactivă datorită varietății de resurse educaționale folosite, mai ales în cazul copiilor care întâmpină dificultăți de învățare.
În cadrul celei de-a doua mobilități desfășurată în Cehia, la Praga, în perioada 5-9 august 2024, au participat alte trei cadre didactice. Acestea au urmat cursul numit EARLY SCHOOL LEAVING și au avut ocazia să aprofundeze diferite metode activ-participative și să propună soluții pentru combaterea părăsirii timpurii a școlii. Aceasta este o realitate a societății contemporane, iar prin intermediul programului Erasmus+, profesorii școlii s-au putut perfecționa în vederea aplicării unor soluții inovative pentru prevenirea și combaterea acestui fenomen, ce va menține elevii în sistemul educațional și va duce la creșterea ratei de succes școlar.
Experiența internațională facilitată de mobilitățile din programul Erasmus+ a contribuit nu doar la dezvoltarea profesională a participanților Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu”, ci și la formarea unei viziuni mai profunde și mai empatice asupra nevoilor elevilor, determinând astfel o schimbare reală în comunitatea educațională.
Add comment